Acasa
  • Acasa
  • Actualitate
  • De astăzi, firmele și persoanele fizice autorizate se vor putea adresa online Fiscului. Ce documente și informații se pot comunica

De astăzi, firmele și persoanele fizice autorizate se vor putea adresa online Fiscului. Ce documente și informații se pot comunica

1 iunie 2017 Actualitate








anaf ajfp finante albaFirmele și persoanele fizice autorizate (PFA) pot să comunice cu autoritățile fiscale de care aparțin prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), începând de joi, 1 iunie.

Până acum serviciul online era disponibil doar pentru persoanele fizice, însă acest lucru se va schimba de la începutul lunii iunie, în urma publicării, pe 17 mai, în Monitorul Oficial, a ordinului nr.660/2017 al Ministerului de Finanțe, ce a intrat în vigoare la 1 iunie.

Serviciile de comunicare electronică, respectiv, Comunicarea prin “Spaţiul privat virtual” şi Comunicarea prin serviciul “Buletinul informativ” sunt gratuite şi disponibile 24 de ore din 24.

Persoanele juridice sau alte entităţi fără personalitate juridică se pot identifica în Spatiul Privat Virtual astfel:

a) cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică;

b) cu certificatul calificat deţinut de persoana fizică reprezentant legal al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică;

c) cu certificatul calificat deţinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică

d) cu certificatul calificat deţinut de împuternicitul persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică.

Prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la următoarele informații:

  • declaraţii fiscale întocmite de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică, potrivit legii;
  • cereri adresate de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru obţinerea unor informaţii sau documente în legătură cu situaţia fiscală personală, cum ar fi: cerere de informaţii despre contribuţiile de asigurări sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale, cereri de audienţă, sesizări, petiţii, reclamaţii, solicitări privind informaţiile publice şi altele asemenea;
  • acte administrative fiscale, acte de executare şi alte acte emise de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificări, somaţii şi altele asemenea;
  • documente sau acte emise de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică, cum ar fi: certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit şi altele asemenea;
  • registrul documentelor electronice comunicate în ultimii 2 ani;
  • informaţii referitoare la istoricul acţiunilor;
  • informaţii cu privire la obligaţiile de plată ale persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică;
  • informaţii cu privire la livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional, conform datelor preluate din declaraţiile informative 394;
  • informaţii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, în vederea înştiinţării contribuabililor în scopul conformării voluntare.

De asemenea prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la „Situaţia obligaţiilor de plată la data de …..” – date ce sunt disponibile in SPV după data de 10 a lunii curente pentru luna anterioară.

Prin intermediul serviciului Buletin Informativ sunt comunicate o serie de informatii publice cum ar fi: Calendarul obligaţiilor fiscale, Noutăţi legislative, Campanii derulate, Ghiduri fiscale, Comunicate de presă, Anunţuri privind actele administrativ-fiscale, Anunţuri de valorificare de bunuri din proprietatea privată a statului prin licitaţie, Anunţuri de valorificare a bunurilor sechestrate prin licitaţie, vânzare directă etc., Anunţuri de achiziţii bunuri şi servicii, Anunţuri de angajare, Anunţuri de interes general.

sursa: anaf.ro

URL scurt: http://alba24.ro/?p=572999



Ai un pont, o secvenţă filmată sau o poză ce ar putea fi interesantă și pentru alții? Trimite-o folosind formularul de pe Ştirea ta pe Alba24!







• sursa: www.alba24.ro

Commentarii


, , , , , , , , , , , , , , ,

Distribuie

Lasa un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată.Câmpurile obligatorii sunt marcate cu %s.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.