Acasa
  • Acasa
  • Actualitate
  • Investiţie de 4,2 milioane lei pentru modernizarea drumului dintre Gâmbaş şi Păgida, lângă Aiud. Proiect la Consiliul Judeţean

Investiţie de 4,2 milioane lei pentru modernizarea drumului dintre Gâmbaş şi Păgida, lângă Aiud. Proiect la Consiliul Judeţean

16 octombrie 2017 Actualitate


lucrari drumConsiliul Judeţean pregăteşte modernizarea drumului dintre Gâmbaş şi Păgida, lângă Aiud. Investiţia pentru cei 3,4 km este de 4,2 milioane lei.

În şedinţa Consiliului Judeţean de joi se propune aprobarea devizului general al investiției „Modernizare drum județean DJ 107 Z: Ciumbrud (DJ 107 E) – Păgida – Gîmbaş – Aiud (DN 1)”, la valoarea totală de 4.201.614,66 lei (inclusiv TVA), din care constructţii montaj 3.705.316,67 lei (inclusiv TVA).

Drumul județean DJ 107 Z: Ciumbrud (DJ 107 E) – Păgida – Gîmbaş – Aiud (DN 1) asigură legătura între Ciumbrud şi Aiud, cu plecarea din Ciumbrud, traversând localităţile Ciumbrud, Păgida, Gîmbaş şi Aiud (DN 1). Are lungimea totală de 8,5 km, iar lățimea platformei drumului județean este cuprinsă între 5,50 m – 7,00 m, cu o lățime a părții carosabile în aliniament de 5,50 m și acostamente cu lățimi variabile de 0 – 0,75(m). Din punct de vedere al structurii rutiere drumul este pietruit de la km 0+650 până la km 4+950 iar restul este asfaltat (0+000-0+650; 4+950-8+500), se arată în documentaţia de proiect.

Tronsonul de drum județean DJ107Z poziționat de la km 0+500 până la km 3+939, respectiv din localitatea Gâmbaş până în localitatea Păgida, are durata de exploatare depășită prezentând numeroase degradări la nivelul căii de rulare cât și cedări ale structurii rutiere.

Elementele geometrice nu corespund cerințelor de trafic actual și de perspectivă iar lucrările de colectare și evacuare a apelor sunt nefuncționale și cu gabarite depășite. Principala problemă a drumului este generată de lipsa unui sistem rutier adecvat traficului actual și prognozat precum și de scurgerea necontrolată a apelor pluviale către emisar.

Astfel, se propune modernizarea acestui tronson de drum, întocmindu-se în acest sens documentaţia tehnico-economică faza Studiul de fezabilitate.

Se va realiza o structură rutieră elastică din mixturi asfaltice, colectarea și dirijarea apelor de suprafață prin realizarea de rigole, șanțuri și podețe precum și semnalizarea corespunzătoare.

Tronson I – km 0+500.00- km 1+130.00

– 4 cm strat uzura BA16rul50/70 conform SR EN13108 si AND605/2014 (BA16);

– 6 cm strat legatura BA20leg50/70 conform SR EN13108 si AND605/2014

(BAD20);

– 20 cm strat piatra sparta;

– pietruire existenta se scarifica si se reprofileaza cu 10 cm balast.

Tronson II – km 1+130.00- km 3+939.00

– 4 cm strat uzura BA16rul50/70 conform SR EN13108 si AND605/2014 (BA16);

– 6 cm strat legatura BA20leg50/70 conform SR EN13108 si AND605/2014

(BAD20);

– 20 cm strat piatra sparta;

– pietruire existenta se scarifica si se reprofileaza cu 15cm balast.

URL scurt: http://alba24.ro/?p=603341


Ai un pont, o secvenţă filmată sau o poză ce ar putea fi interesantă și pentru alții? Trimite-o folosind formularul de pe Ştirea ta pe Alba24!

loading…

• sursa: www.alba24.ro

Commentarii


, , , , , , , , , , ,

Distribuie

Lasa un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată.Câmpurile obligatorii sunt marcate cu %s.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.